25.7.06

"מדריך למבקר הצעיר"


חברים ישראלים אהובים
ֱֲֲֲֲֲֲֲֳֳֳֳֳֳִִִִִִִֵֵֵֵֶֶֶַַָ

בשבוע שעבר קיבלתי מספר רב של תגובות
למייל שעסק בהרגשתו של חייל קרבי משני צידי המתרס,
באחת התגובות כתבו לי: "מי אמר שכשהתותחים רועמים -המוזות שותקות? ..."
אז זה נכון, יש הרבה מה לכתוב, לחשוף ולומר בנושא
אבל לפעמים כשהתותחים ממש רועמים המוזות קצת מבואסות
שבא להן לשתוק מעט. ואני חושב שזה מובן.

אז להיום לא כתבתי כלום, אבל החלטתי כמה דברים
ראשית, ערב השחמט יתקיים כסדרו.
כי אף בן-זנונים שמסתתר בבונקר בלבנון לא יפסיק לנו את החיים.
שנית, חגיגות היומולדת ידחו בכמה שבועות
או לפחות עד שירגעו הרוחות בצפון ובדרום.

ועד שנחזור לשגרה ולאוירה יותר נעימה
אני שולח לכם משהו שכתב "דרור מלובאני"
מן "מדריך למבקר הצעיר" או אולי סוג של עצה
לאחר שניים שלושה ביקורים שלו במשכן המלכים בשדרה

כך נסיים את המייל בנימה יותר הומוריסטית וקלילה.

דרור מלובאני

לקראת חגיגות שלש השנים ,לכל אלו שמתכוונים להגיע בפעם הראשונה ,ולכל אלו שמזמן לא היו
הנה מספר דברים שכדאי לדעת על מלכים בשדרה :

· אל תספר את הבדיחה עם הקוביות – כבר שמענו אותה אלף פעם
· גם אם אתה שחמטאי דן 12 והיית אלוף רעננה לנוער , אתה תפסיד לרוסי עם המשקפיים.
· כן - קוראים לו ואלרי
· לא - אל תאמין לו - הוא לא עבר כאן במקרה
· גם לנו אין מושג למה קוראים למה שיש כרגע על הלוח - "מט סנדלרים"
· אל תתאמץ לעקם את המצח יותר מידי , אף אחד כאן לא באמת חושב שאתה יודע מה הולך להיות המהלך הבא.
· אם אתה רוצה לקרוא לזה שבזה הרגע הפסדת את המלכה "הקרבה" - זה בסדר מבחינתנו.
· כשאתה משחק על הספסל , ההומלס שלידך לא באמת מתעניין במשחק,הוא רק רוצה לדעת מתי אתה מפנה לו את החדר
· להגיד בסוף המשחק "וואלה , אבל היה משחק טוב " זאת רק דרך אחרת להגיד "אין לי מושג איך הפסדתי לכבש כמןך"
· אם עברת את גיל 40 – אתה מוזמן לפנות לטומי לפיד , שמענו שיש לו עכשיו הרבה זמן פנוי
· אם הסיבה היחידה שאתה מגיע היא בגלל שלא מזמן נפרדת מחברה והדייט הבריזה , אל תבנה על זה שמישהוא כאן הולך להסביר לך משחק מורכב ומחושב כמו שח
· מצד שני אם כל זה קרה לשכנה שלך מלמעלה ,למה לא תביא אותה שתלמד משחק תוסס וקליל
· הבחורה שבאה איתי למשל ,לא באמת חשבה שכל מי שבא להגיד לי שלום באמת מכיר אותי

ולסיום שלשה דברים על עזי
· גם בעל החנות שמוכר לו את כל הציוד לא באמת מאמין שהוא יודע לשחק שח.
· אל תרגיש לא בנח ,כל מי שרואה אותו בפעם הראשונה שואל את אותה השאלה
· והתשובה היא – "כן , הוא אשכרה כותב אותם בעצמו."

אז איך אומרים - חיים טובים וניפגש

+

אתם מוזמנים להגיע
יום שלישי כ"ט בתמוז 21:00
בשדרות רוטשילד (בין מזא"ה לבלפור)

והפעם אני אצטרף לדרור....
שיהיה לנו
חיים טובים וניפגש
עזי

אפשר ליצור איתי קשר ב: 0523414857

מסרים:
1. ליבנו עם תושבי הצפון, שחייהם כרגע מופרעים ולא תקינים , למרות שנראה שאנחנו פה במרכז מעט רחוקים, אנחנו חושבים ומרגישים וכואבים את הקשיים שאתם עוברים, תהיו חזקים והלוואי שכל זה יגמר במהרה.אמן.
2. כמו שהזכרתי, חגיגות השנתיים נדחות, אבל המפגש הערב מתרחש.
3. בשבוע הבא אני אהיה במילואים – אז כנראה שלא ישלח מייל, לפי הערכתי יהיה מפגש בשבוע הבא אבל לא תשלח על כך הודעה.
4. כל מי שרוצה לכתוב משהו, להגיד משהו, להגיב, לבקר, להביע דעה, מוזמן לשלוח החל ממילה אחת ועד מגילה.
5. שיהיה שבוע שקט, קל ומלא אהבה.

7 תגובות:

  1. חושנית26.6.11

    חושן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אתה לא במילואים!!!!!!!!!!!!!!! אני כל כך שמחה. אין מילים לתאר את האושר הזה!!!!!!!!!
    הבוקר קמתי וחשבתי לעצמי " איזה בעסה , יום שלישי בלי המייל מעזי כי הוא במילואים" אפילו עידכנתי את כל חברי לצוות שאתה במילואים אז שלא יצפו למייל היום.
    מה שאומר, שהברזת לי באלגנטיות מארוחת צהרים ביום שבת (שאני ממש בניתי עליה)... נו נו נו J ולא החזרת לי שיחות מתוך כוונת "סינון" בשישי שבת... (אאוץ')
    אבל לא אכפת לי שהברזת כל עוד אתה לא במילואים.
    הכמות מחשבות שחשבתי עליך בימים האחרונים שווה לכמות הפצצות שנפלו בימים האחרונים בשני הצדדים (לבנון וישראל) מה שאומר שזה ממש הרבה!.

    חושן, אוהבת אותך ושיהיו באמת חיים טובים. אתה יודע מה, בא נתחיל עם זה שיהיו חיים... כי בימינו גם זה פריבילגיה לא קטנה...
    נשיקות
    חושנית.

    השבמחק
  2. נירית26.6.11

    ממוש,
    אין כמוך !
    גם כשלא בא לך לכתוב זה זורם ממך שוטף ויפה.
    שבקרוב נוכל לשיר על "רוחות הצפון" באהבה ולא במלחמה

    השבמחק
  3. עידו26.6.11

    Ezymon, I’m happy that this week your are still at home, who knows what will be next week, I hope for much better
    Dror wrote nice, but what is the joke with the cubes?
    Yesterday I broke the blender, already bought a new one…
    Nice and better day
    ido

    השבמחק
  4. מלובני26.6.11

    סחתיין על הפרגון
    אני באמת חושב שהפרויקט "מלכים בשדרה" זאת יוזמה מבורכת בחיי העיר הגדולה
    וחכה חכה לפעם הבאה שאני כותב ....

    דרור

    השבמחק
  5. אמיר10.7.11

    טוב, אז ככה :
    1) אם כבר הבטחתי לך שאכתוב תגובה בכל פעם, אז הנה היא באה.
    2) לא באמת כתבת מי מקים היום..."הבטחות צריך לקיים".
    3) נמאס כבר מהתותחים הרועמים האלה.למי זה מוסיף מה ולמה (חוץ מרייטינג לאולמרט)??
    4) על מה ולמה יצאנו למחלחמה המטופשת הזאת, מה, שיעמם לנו?? היה שקט מדי??
    5) עם כל האמפטיה לתושבי הצפון,שחלק מהם אפילו מבקרים אותנו עכשיו ("מבקרים" תרתי משמע - למה לעזזל אני צריך להתנצל שבא לי ללכת לבתי קפה ולחיות חיים סבירים ונורמליים??????),אני לא חושב שיש סיבה לדחות את החגיגות (מצד שני, כשנחגוג, זה יהיה בערך 3 שנים מאז שאני הגעתי לשדרה...אז זה בסדר....).מותר לנו לחיות בת"א קצת שונה מיתר המדינה המטורללת הזו.....

    אמיר

    השבמחק
  6. ברור לך שאני חייב להגיב לתגובות כאלו !!
    במיוחד כשהכותב זה אתה !
    אז אני אגיב לפי הסדר :
    1) אני מקווה שתמשיך - זה מעלה לי חיוך וזיקה לכתיבה
    2) אתה צודק - היו לזה שלוש סיבות :
    א) גנבו לי את הארנק ובתוכו היו הטלפונים ואימיילים יחד עם כל החיים שלי - לא צוחק!!
    ב) בגלל (א) הרשיתי לעצמי לזרוק זין השבוע.
    ג) קראו לי בשבוע שעבר ל- צו 8 וכל הימים האלו הייתי מבולבל ולא רגוע ורק אתמול דחו לי את זה ליום ראשון
    3) לכולם נמאס מהתותחים והקטיושות והטילים אבל בפעם האחרונה שביקשנו מנסראללה להפסיק - לא היה בא לו.
    4) לא יצאנו למלחמה ! להזכירך חטפו לנו שני חיילים בצפון והתחילו להפציץ את חיפה, ואם זה לא מעניין אותך אז אתה משול לבן הרע מארבעת הבנים של ההגדה שאמר: " מה העבודה הזו לכם - לכם ולא לו ! והבדיל את עצמו מהשאר ובכך כפר בעיקר"
    5) אף אחד לא בא אליך בטענות על קפה בתל אביב, ובל שאתה רואה את זה ככה, ובנוסף אין שום רע בלהביע אמפטיה לתושבים של הארץ שלך שהם בני עמך - שהם אלו שאירחו רבים מהמרכז לפני עשור וחצי שהעיראקי שלח לפה סקאדים.
    אנחנו מדינה אחת עם עם אחד ועם גורל אחד.
    6) בקשר ל (2) יש לך בעיה עם סגירה היום ? נצוות לך מישהו אל דאגה.
    עזי

    השבמחק
  7. אמיר10.7.11

    אני אעשה כמו בג'אגלינג , ואגיב רק מ 3 ומעלה (קשה לעשות ג'אגלינג עם 2 או פחות):

    3) עם כל הכבוד שאתה רוחש לנאסראאלה, הוא לא יקבע פה את סדר היום...אנחנו הריבון,ולא צריכים לשאול אותו אם בא לו או לא (אבל, לא זכור לי שביקשנו, אבל מיילא...אולי אני רק מזקין ומאבד זיכרון,ואולי הזיכרון שלי פשוט מלא, כמו במחשב שלי..).אם הצבא הזה שהוא "הכי חזק במזרח התיכון, אם לא בעולם" לא יכול להגן על המדינה מתוך גבולותיה (נגיד, עם נ"מ) , אז איזה מין צבא זה?? (כן, אנחנו הרי יודעים איזה מין צבא זה, שירתנו בו וחלקנו , למשל אני, עדיין עושה מילואים לפעמים, ויודעים שהוא סתם אירגון חבלה הירככי וטיפש,שמטרתו להרוג אנשים...).
    4)אחרי שחטפו לנו חיילים (אחרי הכל, הם חיילים,ומלחמה מתנהלת בין צבאות ולא בין אזרחים בד"כ),לא מיד הפציצו את חיפה.אם אתה רוצה לחטוף חזרה,תוכל לנהל משא ומתן, או למשוך זמן,ולא סתם להצהיר ש "לא ננהל משא ומתן עם רוצחים", ככה אתה רק מקטין את הסיכוי שלהם לחיות....
    אגב,אם היינו יוצאים מ"חוות שבעא",לא היתה לחיזבאללה אפילו הצדקת קיום.....
    אגב2, תושב לבנון שביתו הופגז, מן הסתם לא יהיה "חובב ציון" יותר מדי, ואתמול רואין אחד כזה טלפונית לערוץ 10 ואמר שאנחנו דוחפים את התושבים לידי חיזבאללה, וזה לא מקרי, כי אנחנו בחרנו לחמם את הגבול (גם אם מספרים לך אחרת...).
    ואגב3, פירוש הזם "חיזבאללה" הוא "מפלגת האל".אם זה מזכיר לך איזה ויכוח על מה שדת עושה לאנשים (ושוב, זה משני הצדדים, גם אם אנחנו לא רואים לעצמנו את הדבשת...).
    5) באמת?? לא באים אלי בטענות??
    6) אין לי בעיה עם קיפול (או לחילופין הקמה, למרות שאישית אני מעדיף קיפול...).רק רציתי לדעת, כי אמרת שתשלח מייל ו....לא קיבלתי...
    ואם זה שאני מגיב מוסיף לך אנדרנלין, אז...לחיי חדוות היצירה והיצירתיות.שמחתי לעזור..:))
    אמיר

    השבמחק

תודה באמת - אוהב אותך.